8.09.2022 r. – Wycieczka do Sandomierza

W czwartkowy poranek udaliśmy się na wycieczkę do pięknego Sandomierza. Po dotarciu na miejsce weszliśmy na pokład Rusałki, by odbyć przyjemny rejs po Wiśle w trakcie którego pani przewodnik przybliżyła nam historię tego miasta. Po dopłynięciu na ląd, udaliśmy się spacerem pod górę, by móc podziwiać piękną Bazylikę katedralną Narodzenia Najświętszej Maryi Panny, która została wzniesiona ok. 1360 r. przez Kazimierza Wielkiego. Następnie, przeszliśmy na malowniczy rynek, gdzie czekała na nas słynna Natalia z pierogami, czyli poszliśmy w gościnę do Ojca Mateusza. „Świat Ojca Mateusza”, bo tak nazywa się muzeum, które zwiedzaliśmy, to idealnie odtworzone wnętrze z planu serialu oraz przepiękne figury woskowe wykonane z dbałością o najmniejsze detale, doskonale odwzorowujące bohaterów. Każdy, kto chciał mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie jako udokumentowanie tego wyjątkowego spotkania z „aktorami”. Kolejnym punktem programu naszego odkrywania Sandomierza, była zbrojownia rycerska. Na miejscu, wyczekiwał nas już strudzony wojak Robin Chrust, który w przezabawny sposób przybliżył nam historię eksponatów. Tu mogliśmy przymierzyć dawne zbroje, wziąć do ręki halabardę, miecz czy kusze i przez chwilę poczuć się jak prawdziwi rycerze. Na zakończenie, po intensywnym spacerze uliczkami rynku, udaliśmy się na obiad po czym mieliśmy jeszcze chwilę wolnego czasu na zakup drobnych pamiątek.