24. 06. 2021 r. – Wycieczka do Krakowa

W dniu dzisiejszym wybraliśmy się do jednego z najpiękniejszych miast i jednocześnie dawnej stolicy Polski – Krakowa. Naszym celem podróży było zobaczenie Zamku Królewskiego oraz zwiedzenie Katedry Wawelskiej -miejsce koronacji królów Polski i ich pochówku. Można tu zobaczyć krypty św. Stanisława ze Szczepanowa i innych biskupów krakowskich, prawie wszystkich królów od Władysława Łokietka do Stanisława Leszczyńskiego i członków ich rodzin oraz przywódców politycznych i wieszczy narodowych. Będąc w katedrze, mieliśmy też możliwość, po przebyciu dość trudnej i wymagającej ścieżki, zobaczyć najsłynniejszy w Polsce Dzwon Zygmunt, który został wykonany w 1520 r. przez ludwisarza z Norymbergi – Hansa Behama. Następnie udaliśmy się jeszcze do Bazyliki Mariackiej, by podziwiać zabytkowy, misternie wykonany przez Wita Stwosza ołtarz oraz posłuchać hejnału, po czym usiedliśmy w urokliwej krakowskiej restauracji, by posilić się i zregenerować siły. Na zakończenie w ramach czasu wolnego kupiliśmy pamiątki z Krakowa w Sukiennicach i udaliśmy się w drogę powrotną do domów.