18.07.2017 Wycieczka do Kopalni Soli w Bochni

W dzisiejszym dniu wszyscy musieliśmy wstać bardzo wcześnie, ponieważ przed nami był dzień pełen wrażeń, czyli wycieczka do Kopalni Soli w Bochni oraz zwiedzanie zamku w Wiśniczu. Uczestnicy długo czekali na ten wyjazd. Po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy do Bochni, gdzie rozpoczęliśmy naszą wyprawę po kopalni. Najpierw zjechaliśmy specjalną windą na 250 metrów pod ziemię, żeby rozpocząć zwiedzanie multimedialnej trasy turystycznej. Mieliśmy okazję przejechać się podziemną kolejką oraz poznać historię wydobywania soli, trud górniczej pracy, a także historię Polski. Ekspozycja multimedialna bardzo podobała się naszym uczestnikom i była dużą atrakcją kopalni. Zwiedzanie kopalni pozwoliło również dobrze poznać sposoby dawnej techniki wydobywczej oraz poczuć nastrój „surowych”, lecz przez to autentycznych podziemi, które przeniosły nas w odległe stulecia. Mieliśmy również okazję zjeść pyszny obiad „pod ziemią”. Na pewno miło będziemy wspominać wyprawę do kopalni. Po obiedzie zwiedzaliśmy Muzeum Motyli, gdzie obejrzeliśmy największą w Polsce ekspozycję motyli świata. Następnie zwiedzaliśmy zamek w Wiśniczu, którego fundatorem był Jan Kmita, poznaliśmy jego historię i tajemnice zamku. Po drodze odwiedziliśmy również ruiny zamku w Tropsztynie oraz mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy nad Jeziorem Czchowskim. Wszystkim wycieczka bardzo się podobała, zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu.