Monthly Archives: maj 2017

post by admin | | 0

23.05.2017 Rajd rowerowy- Polanka Horyniecka

Dzisiejszego dnia udaliśmy się na rajd rowerowy do Polanki Horynieckiej, gdzie znajduje się stadnina koni. Pomysł z wycieczką był bardzo spontaniczny i zorganizowany z naszymi dobrymi znajomymi ze Środowiskowego Domu Samopomocy w Lubaczowie. Część uczestników jechało rowerami, podziwiając po drodze piękne, majowe, roztoczańskie krajobrazy, a część uczestników udała się na miejsce busem. Na Polance mogliśmy oglądać piękne konie, a część odważnych uczestników nawet skorzystała z jazdy konnej. Uczestnicy z Lubaczowa chętnie spędzali z nami czas grając w różne zabawy integracyjne z piłką. Zakończeniem naszej rowerowej wyprawy było wspólne ognisko. Po tak mile spędzonym dniu wróciliśmy do ośrodka.

12.05.2017 Wycieczka w Bieszczady

W dzisiejszym dniu zarówno uczestnicy, jak i opiekunowie musieli wstać bardzo wcześnie, ponieważ przed nami była długa droga w Bieszczady. Na wycieczkę w najpiękniejszy region Karpat Wschodnich czekaliśmy bardzo długo. Wszyscy z uśmiechem na twarzy wyruszyli w podróż. Na początku udaliśmy się do Ustrzyk Dolnych, gdzie zwiedzaliśmy Muzeum Bieszczadzkiego Parku Narodowego. W muzeum mogliśmy zobaczyć różne ekspozycje przedstawiające historię i współczesność regionu (osadnictwo, rozmieszczenie i architekturę obiektów sakralnych, dworów, pałaców) oraz różne modele architektoniczne cerkwi, wiejskiej chaty, dworu oraz sprzęty i narzędzia codziennego użytku. Naszym uczestnikom najbardziej podobały się eksponaty zwierząt żyjących na terenie Bieszczad, a głównie odlew gipsowy nosorożca znalezionego na terenie Podkarpacia, w warstwach ziemi przesyconych solanką. Pan przewodnik bardzo ładnie opowiedział nam historię skamieniałości roślin i zwierząt na terenie Ustrzyk Dolnych. Następnie udaliśmy się do Zagrody Żubra w Mucznem, gdzie ze specjalnego tarasu widokowego mogliśmy obserwować zwierzęta w ich naturalnym środowisku. Kolejnym etapem wycieczki był obiad w„ Zajeździe pod Caryńską”. Ostatnim punktem było zwiedzanie zapory nad Soliną. Jezioro Solińskie to największy w Polsce sztuczny zbiornik wodny, który chroni Dolinę Sanu przed powodziami. Zapora na Jeziorze Solińskim ma prawie 82 metry wysokości, jej waga przekracza 2 mln ton. Solina to serce turystyczne całego regionu, może dlatego to miejsce, tak bardzo podobało się naszym uczestnikom. Po tak intensywnie spędzonym dniu musieliśmy niestety wracać do domów. W czasie drogi powrotnej mogliśmy jeszcze raz podziwiać piękne, zielone wzgórza nad Soliną. Mamy nadzieję, że przyjedziemy w Bieszczady jesienią, gdzie będziemy mogli pospacerować bieszczadzkimi szlakami.

post by admin | | 0

11.05.2017 Majowe Spotkanie Integracyjne

W dzisiejszym dniu grupa uczestników wybrała się do Domu Pomocy Społecznej w Rudzie Różanieckiej na Majowe Spotkanie Integracyjne „Złoty Słowik”. Zaproszenie na to spotkanie przyjęliśmy z dużym entuzjazmem, ponieważ nasi uczestnicy bardzo lubią brać udział w konkursach muzycznych. Konkurs polegał na odgadywaniu tytułów piosenek oraz na zaśpiewaniu wybranych piosenek z podkładem tekstowym, czyli tzw. karaoke. Okazało się, że mamy w ośrodku bardzo zdolnych uczestników, gdyż wykazali się oni dużą wiedzą z zakresu znajomości piosenek z różnego rodzaju gatunków muzycznych. Nasi uczestnicy bardzo dobrze odnaleźli się również w konkursie karaoke, dlatego jesteśmy szczęśliwi, że udało im się wygrać wszystkie konkurencje muzyczne. Na zakończenie spotkania odbył się wspólny grill, a zwycięscy otrzymali pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.