Monthly Archives: październik 2016

21.10.2016 Wycieczka- Łagiewniki, Wieliczka

W piątek, bardzo wcześnie rano uczestnicy wraz z opiekunami wyruszyli na długo planowaną wycieczkę do Łagiewnik i Wieliczki. Mimo deszczowej pogody wszyscy w dobrych humorach udali się w podróż. Pierwszym punktem zwiedzania były Łagiewniki, gdzie byliśmy na mszy świętej w Sanktuarium Bożego Miłosierdzia. Następnie zwiedzaliśmy Sanktuarium Jana Pawła II w Krakowie. Kościół otaczają oratoria związane z kultem maryjnym Jana Pawła II. Ich ściany zdobią obrazy przedstawiające wizyty Ojca Świętego w sanktuariach maryjnych całego świata. Kolejnym etapem wycieczki była Kopalnia Soli w Wieliczce. Po smacznym obiedzie rozpoczęliśmy wędrówkę przez zjawiskowo piękne podziemia Kopalni. Uczestnicy z dużym zainteresowaniem oglądali wykute w soli piękne komory, niesamowite podziemne jeziora, majestatyczne konstrukcje ciesielskie i unikalne solne rzeźby. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiadał o historii i tajemnicach Kopalni. O rządzących nią siłach przyrody i ciężkiej pracy kilku pokoleń górników. Schodząc coraz niżej odwiedziliśmy niezwykłe miejsca, wspaniałe maszyny i narzędzia górnicze. Poznaliśmy również legendę księżnej Kingi, która przyniosła bogactwo soli na ziemie polskie. W połowie szlaku widzieliśmy dedykowaną jej cudowną kaplicę i zdobiące ją solne dzieła sztuki. Zwiedzając mogliśmy również usłyszeć kompozycję Fryderyka Chopina towarzyszącą świetlnemu spektaklowi nad brzegiem jednego z solankowych jezior. Zwiedzanie Kopalni było dla nas wszystkich wspaniałym przeżyciem, pokonaliśmy 3 km krętych korytarzy, 800 schodów i zeszliśmy na głębokość 135 metrów pod ziemię. Ta wycieczka była pełna przygód i ciekawych historii. Wszyscy będziemy miło wspominać chwile spędzone w Kopalni Soli w Wieliczce.