Monthly Archives: czerwiec 2016

30.06.2016 VI Turniej Tenisa Stołowego- Ruda Różaniecka

DSC_0767W dzisiejszym dniu grupa uczestników wzięła udział w VI Turnieju Tenisa Stołowego w Rudzie Różanieckiej. Wszyscy z zaangażowaniem walczyli o zdobycie jak najlepszego miejsca. Poziom zawodów był wysoki, rywalizacja była zacięta, niestety tym razem nie udało się wywalczyć miejsca na podium. Wyróżnienie otrzymał nasz uczestnik pan Szczepan, który dostał puchar dla najlepszego kibica na turnieju. Wszyscy biorący udział w zawodach otrzymali pamiątkowe dyplomy, statuetkę i symboliczne koszulki. Po zawodach odbyła się zabawa integracyjna oraz wspólny grill. Nasi uczestnicy byli zadowoleni, z tak miło spędzonego dnia.

22.06.2016 Wycieczka Opatów- Sandomierz

DSC_0566Dzisiejszego dnia kolejny raz wyruszyliśmy na wycieczkę, tym razem udaliśmy się do Opatowa. Tam, w pobliskim Ujeździe mieliśmy okazję zwiedzić ruiny zamku Krzyżtopór. Pani przewodnik, która oprowadzała nas po ruinach zamku, bardzo ciekawie opowiedziała historię tego miejsca oraz legendy z nim związane. Uczestnicy z uwagą słuchali i zadawali wiele pytań. Malownicze ruiny zamku pozwoliły nam wyobrazić sobie, jak wyglądało życie ludzi w XVII wieku. Krzyżtopór to magiczna ruina, położona z daleka od tras turystycznych i jedna z najbardziej reprezentacyjnych budowli ziemi sandomierskiej oraz największa rezydencja magnacka w Polsce. Wszyscy z zachwytem podziwiali ruiny zamku. Następnie udaliśmy się do Zielonki, gdzie znajdowała się wioska indiańska „Bonanza”. Tam zjedliśmy obiad, a osoby chętne brały udział w grach i zabawach integracyjnych przygotowanych przez animatorów. Kolejnym etapem wycieczki było zwiedzania rynku w Sandomierzu oraz krótki rejs statkiem po Wiśle. Po całym dniu wrażeń wyruszyliśmy w drogę powrotną.

17.06.2016 Dzień Patrona Szkoły Podstawowej w Narolu

DSC_0484W dzisiejszym dniu delegacja uczestników wraz z opiekunami brała udział w obchodach uroczystości Patrona Szkoły Podstawowej w Narolu im. Świętego Brata Alberta. Obchody rozpoczęły się uroczystą mszą świętą, a następnie zaproszeni goście udali się do budynku szkoły, gdzie bardzo serdecznie przywitał wszystkich pan dyrektor Wiesław Zdybek. Po krótkim przemówieniu rozpoczęła się część artystyczna przygotowana przez uczniów klas I- VI. My również mieliśmy udział w tym wydarzeniu. Nasza uczestniczka pani Magdalena złożyła na ręce dyrektora podziękowania za wzajemną współpracę, integrację, pomoc i pamięć. Po zakończeniu części oficjalnej wszyscy goście zaproszeni zostali na obiad i pyszne ciastka. Wróciliśmy do ośrodka bardzo zadowoleni i uśmiechnięci z tak mile spędzonego dnia.

16.06.2016 Spartakiada Sportowa – Stalowa Wola

16 czerwca grupa uczestnikówDSC_0357 wraz z opiekunami pojechała na XVIII Spartakiadę Sportową Środowiskowych Domów Samopomocy Województwa Podkarpackiego do Stalowej Woli, by wziąć udział w zmaganiach sportowych. Głównym celem tak dużej imprezy sportowej jest popularyzacja sportu wśród osób niepełnosprawnych, zwiększenie aktywności sportowej, integracja oraz umacnianie więzi między uczestnikami. Nasza grupa sportowców dzielnie przygotowywała się do udziału w wybranych konkurencjach tj. bieg z tarczą, „zaprzęg cerbera”, „legowisko meduzy”, rzut dyskiem, zapasy i walki gladiatorów. Rywalizacja sportowa sprawiła wiele radości i uśmiechu, tym bardziej, że pogoda dopisała. Uczestnicy wykazali się dużą wolą walki, ale niestety nie udało się zdobyć żadnego medalu. Pomimo to, sam udział w tak dużej imprezie sportowej był dużym sukcesem. Po zakończeniu wszystkich konkurencji sportowych rozdano pamiątkowe dyplomy oraz symboliczny puchar za udział w spartakiadzie.

13.06.2016 Warsztaty ceramiczne z panem Marianem Chmielem

DSC_0333W naszym ośrodku gościliśmy w dzisiejszym dniu pana Mariana Chmiela, ostatniego prawdziwego garncarza na Zamojszczyźnie. Pan Marian potrafi wyczarować z gliny najróżniejsze przedmioty: doniczki na kwiaty, dzbanki, flakony, gwizdki, domki na świece zapachowe i wiele innych. Talent garncarski pan Marian odziedziczył od pokoleń, a swoje prace wykonuje od najmłodszych lat. Pan Marian bierze udział w wielu kiermaszach ludowych, jarmarkach, festynach oraz warsztatach ceramicznych. Zdobył wiele nagród i wyróżnień na przeróżnych wystawach, konkursach, swoją pracę traktuje jako hobby. Dla nas to był zaszczyt, że pan Marian przyjechał do naszego ośrodka i pokazał, jak powinno się tworzyć gliniane przedmioty na kole garncarskim. Nasi uczestnicy z dużym zainteresowaniem przyglądali się jego pracy, zadawali wiele pytań, a osoby chętne, pod okiem tak wybitnego artysty mogły spróbować swoich sił w pracy z gliną na kole. Jak się okazało, praca na kole garncarskim wymaga wielu ćwiczeń, precyzji i cierpliwości. Warsztaty z panem Marianem z pewnością długo pozostaną w naszej pamięci.

10.06.2016 Wyjazd do stadniny koni „Pod Lasem”

DSC_0209Dzisiaj uczestnicy wspólnie z opiekunami wybrali się na wycieczkę do stadniny koni „Pod Lasem” w Dąbrowie Tomaszowskiej. Wyjazd ten planowaliśmy od dawna. Głównym celem wycieczki była przejażdżka bryczką oraz jazda konna w siodle. Dodatkową atrakcją był także warsztat ceramiczny, czyli sztuka tworzenia wyrobów z gliny na kole garncarskim. Osoby chętne mogły spróbować wykonać samodzielnie jakiś przedmiot z gliny, a nie było to proste zadanie. Wszyscy miło spędziliśmy dzień w stadninie. Największym zainteresowanie naszych uczestników cieszyła się oczywiście przejażdżka konna. Pokaz wyrobów z gliny również zainteresował dość pokaźną grupę osób, dzięki czemu będziemy mogli próbować wykonywać takie prace z gliny na naszym kole garncarskim w ośrodku. W tym dniu również nie zabrakło poczęstunku w formie grilla, który pomógł nam zregenerować siły po aktywnie spędzonym dniu. Wszyscy w dobrych humorach wróciliśmy do domu.

07.06.2016 Wycieczka do Leżajska

DSC_0135Uczestnicy wraz z opiekunami w dzisiejszym dniu udali się na wycieczkę do Leżajska. Na początek obejrzeliśmy najważniejsze ekspozycje w Muzeum Ziemi Leżajskiej. Wystawę etnograficzno- zabawkarską, która promuje lokalną wytwórczość, gromadzi eksponaty z nią związane oraz zachowuje informacje o tradycjach i obyczajach charakterystycznych dla Ziemi Leżajskiej. Wystawa ta bardzo podobała się naszym uczestnikom, mogli zobaczyć piękne i pomysłowe zabawki wykonane z drewna. Kolejną wystawą była ekspozycja browarnicza, która przedstawiała historię browarnictwa światowego, proces produkcji piwa, eksponaty związane z piwowarstwem oraz kufle, etykiety i nagrody, które zdobył leżajski browar. Mieliśmy okazję zobaczyć również wystawę Świat toruńskiego piernika”, która zawita do Leżajska. Została stworzona przez Muzeum Okręgowe w Toruniu po to, by pokazać tradycje toruńskiego piernikarstwa, dawne rzemiosło, a także świat XIX wiecznego przemysłu i handlu. Pani przewodnik pokazała nam również galerię prac pani Teresy Mrugacz lokalnej malarki i poetki. Podziwialiśmy tam piękne obrazy namalowane na płótnie. Kolejnym etapem wycieczki był koncert organowy w najsłynniejszej w Leżajsku Bazylice Ojców Bernardynów. Na koniec wycieczki zwiedzaliśmy leżajski rynek, gdzie jedliśmy pyszne lody. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do domu.