Author Archive

05.09.2019 Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych

W Kresowej Osadzie w Baszni Dolnej odbył się kolejny Międzynarodowy Dzień Osób Niepełnosprawnych. W uroczystości wzięło udział ok. 200 osób z terenów powiatu lubaczowskiego i powiatu jarosławskiego. Delegacja uczestników z naszego ośrodka również brała udział w tym uroczystym wydarzeniu. Głównym celem tego dnia była integracji osób niepełnosprawnych z resztą społeczeństwa. Imprezie towarzyszyły występy sceniczne osób z różnych ośrodków i zaproszonych gości. Uczestnicy mogli zwiedzić Muzeum Jana III Sobieskiego, zobaczyć pokazowe warsztaty rękodzielnicze z kowalstwa, garncarstwa oraz warsztaty tworzenia „ogrodów w szkle”.

04.09.2019 Rajd Rowerowy Szówsko- Radawa

W dzisiejszym dniu grupa naszych uczestników udała się wraz z opiekunami do Szówska na Rajd Rowerowy organizowany przez Polskie Stowarzyszenie na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Jarosławiu. Chętnie skorzystaliśmy z zaproszenia, ponieważ nasi uczestnicy lubią każdą formę rekreacji. Celem rajdu było podtrzymanie pozytywnych relacji osób z niepełnosprawnością ze społecznością lokalną, pokonywanie barier oraz promowanie aktywności fizycznej w duchu fair play. Uczestnicy bardzo dobrze się bawili, trasa rajdu liczyła około 17 kilometrów, prowadziła przez malownicze ścieżki rowerowe i szlaki leśne. Cykliści dotarli bezpiecznie na metę w Radawie, gdzie każdy otrzymał symboliczny medal i drobne upominki.

23.08.2019 Kazimierz Dolny

W dzisiejszym dniu pojechaliśmy na długo planowaną wycieczkę do Kazimierza Dolnego nad Wisłą. Na początku zwiedzaliśmy rynek o układzie urbanistycznym, który zachwycił nas pięknymi kamienicami, architekturę oraz niepowtarzalny krajobraz miasta. Przewodnik opowiedział nam bogatą historię Kazimierza Dolnego, obejrzeliśmy ruiny zamku, a następnie poszliśmy na Górę Trzech Krzyży, gdzie mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę miasta. Atrakcją dla naszych uczestników była przejażdżka nowoczesnymi meleksami, spacer po Wąwozie Korzeniowy Dół, a na koniec wycieczki- rejs statkiem po Wiśle.

20.08.2019 Grill na Młynkach

W dzisiejszym dniu korzystając z bardzo ładnej pogody udaliśmy się nad zalew w pobliskiej miejscowości Młynki. Osoby chętne jechały rowerami, pozostali uczestnicy busem. Nad zalewem rozpoczęliśmy grillowanie, graliśmy w piłkę, spacerowaliśmy po lesie i podziwialiśmy piękno otaczającej nas przyrody. Niestety wspólny czas szybko minął i musieliśmy wracać do domów.

25.07.2019 Wyjazd do kina

Kolejny raz mieliśmy okazję wybrać się do Zamościa, tym razem do kina „Stylowy” na film przygodowy pt. „Król lew”. Opowieść rozpoczyna się pośród afrykańskiej sawanny, gdzie na świat przychodzi jej przyszły król. Mały Simba uwielbia swojego ojca, króla Mufasę. Jednak nie wszyscy są szczęśliwi z pojawienia się młodego lwiątka. Dawny następca tronu, Skaza, ma swoje plany dotyczące przyszłości Lwiej ziemi. W efekcie Simba opuszcza swoją rodzinę. Żyjąc na wygnaniu musi dorosnąć i z pomocą zaskakującej dwójki, nauczyć się jak odebrać to, co jest mu należne. Uczestnikom film bardzo się podobał. Historia Simby pozwoliła nam przenieść się w świat dzieciństwa, ale miała także pozytywny przekaz podstawowych wartości w życiu tj. przyjaźń, miłość, szacunek, odwaga.

24.07.2019 Warsztaty fotograficzne- Kamienna Góra

Fotografia jest dziś w zasięgu każdego, kto chociaż trochę potrafi obsługiwać urządzenia elektryczne, dlatego dzisiaj grupa chętnych uczestników udała się na warsztaty fotograficzne. Celem zajęć było poznanie podstawowej obsługi aparatu cyfrowego oraz rozwijanie zainteresowań fotografią. Praca nad poszczególnymi tematami zdjęcia przebiegała indywidualnie. Każdy miał okazję samodzielnie wykonać dowolne zdjęcie otaczającego krajobrazu. Widoki były bardzo ładne, ponieważ na warsztaty wybraliśmy KAMIENNĄ GÓRĘ. Uczestnicy bardzo dobrze poradzili sobie z prawidłowym kadrowaniem i z uwagą słuchali wskazówek, które były pomocne w wykonaniu ładnego zdjęcia. Wszyscy byli zadowoleni z fotografii, które można zobaczyć w naszej galerii.

23.07.2019 Bieszczady

Dzisiaj grupa uczestników wraz z opiekunami pojechała na wycieczkę w Bieszczady. Jednym z punktów wyprawy było zwiedzanie Parku Miniatur Sakralnych w Myczkowcach oraz spacer po pierwszej zaporze wodnej wybudowanej na rzece San. Następnie rozpoczęła się wędrówka po Małej Rawce, górze o wysokości 1267 m n.p.m., zaliczanej do Bieszczad Zachodnich. Kolejnym celem była Połonina Wetlińska najbardziej znane miejsce w Bieszczadach, gdzie znajduje się punkt widokowy na Tarnicę.
Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie zagrody Żubrów w Mucznem. Kończąc wędrówkę po górach nasi turyści zjedli pyszny obiad w „Zajeździe u Górala”. W drodze powrotnej mieliśmy okazję zobaczyć również najbardziej znany hotel w województwie podkarpackim, czyli Hotel Arłamów.

23.07.2019 Zwiedzanie Pałacu Łosiów w Narolu

Grupa naszych uczestników wybrała się dzisiaj na spacer do Pałacu Łosiów w Narolu, w celu przypomnienia sobie historii tego miejsca. Przewodnik Pan Tomasz ze szczegółami opowiedział nam początki powstania pałacu, który został wzniesiony przez Antoniego Feliksa hr. Łosia w latach 1776- 1781. Zbudowany jest w stylu barokowym, na rzucie podkowy, herbowego znaku Łosiów. Dookoła rozciąga się park otoczony murem, z bramą główną i dwoma furtami bocznymi. Pałac uległ częściowemu spaleniu podczas powstania styczniowego. Został jednak wyremontowany przez nowego właściciela księcia Juliana Puzynę. Podczas I wojny światowej wojska austriackie ograbiły pałac z najcenniejszych obrazów, książek, rzeźb i mebli. Po 1920 roku nową właścicielką pałacu została hr. Jadwiga Korytowska, która go odrestaurowała. W 1939 roku wyposażenie pałacu zostało zagarnięte przez Armię Czerwoną, a w roku 1945 pałac ponownie spalono. Przez około 50 lat stał opuszczony. Uczestnicy z dużą uwagą wysłuchali opowieści przewodnika i różnych ciekawostek związanych z tym miejscem. Następnie udaliśmy się na obiad do restauracji „Pałacowa”.

19.07.2019 Turniej piłki ręcznej- OPIEKUNOWIE kontra UCZESTNICY

Dzisiejszego dnia w ośrodku odbył się turniej towarzyski piłki ręcznej pomiędzy naszymi uczestnikami, a opiekunami. Pomysł okazał się bardzo trafiony, gdyż wszyscy biorący w nim udział bawili się znakomicie. Emocje towarzyszące każdej bramce, efektowne akcje oraz dobra gra zawodników sprawiła, że dzień upłynął w miłej atmosferze. Rywalizacja była bardzo zacięta i wyrównana, ale okazało się, że nasi uczestnicy mają lepszą kondycję fizyczną. Opiekunowie przegrali mecz, ale mamy nadzieję, że jeszcze będzie okazja na rewanż. W ramach wygranego turnieju zwycięzcy otrzymali słodkie nagrody.

18.07.2019 Wycieczka rowerowa po okolicy

Grupa uczestników wybrała się dzisiaj na rajd rowerowy po naszej pięknej okolicy. Warunki pogodowe były bardzo dobre, dlatego postanowiliśmy spędzić trochę czasu na świeżym powietrzu. Wycieczka była udana, uczestnicy wykonali ładne zdjęcia, a przy okazji poprawili swoją kondycję fizyczną. Z pewnością takich rowerowych wędrówek będzie jeszcze więcej.